SEO NAME

Nikdo se nerad cítí ztracený, ale bloudění bludištěm stolové hory jistě pro mnohé z vás zní lákavě. Tak neváhejte a vydejte se do bludiště Stolové hory Ostaš, která jednoznačně tvoří dominantu kraje Police nad Metují.

Stolová hora Ostaš tvoří jednoznačně dominantu kraje Police nad Metují

Z parkoviště u stejnojmenné chatové osady se vydejte nejprve do Horního Labyrintu po modré turistické značce. Nyní vás čeká prudší kopec až k Výří bráně a od ní budete dále pokračovat vpravo po malém okruhu. Chvíli budete bloudit malým bludištěm a poté se dostanete až k vyhlídce na skalní útvar Zbrojnoš. Cesta pokračuje dále a provede vás okolo nejroztodivnějších skalních útvarů jako je Mohyla smrti, Čertovo auto a Zrádce. Dojdete až na Krtičkovu vyhlídku. Kromě krásného výhledu do kraje je z vyhlídky vidět také skalní věž Cikánka, na kterou byl uskutečněn první horolezecký výstup na Ostaši v roce 1939. Po vrcholu cesta pokračuje dále až na Frýdlantskou vyhlídku a odsud trasa mírně klesá lesem až k Výří bráně a okruh uzavírá.

Horní Labyrint

Po stejně cestě se vraťte zpět a těsně před chatovou osadou odbočte vlevo do Dolního Labyrintu. Tentokrát sledujete zelenou značku, která vás dovede až ke Kočičímu hradu, jenž uzavírá Dolní labyrint. Po cestě vás doprovodí skalní útvary jako Sokol, Rukavice, Budík nebo Pavouk. Od Kočičího hradu se dostanete zpět po stejné cestě a dále až na parkoviště u chatové osady. Při zpáteční cestě můžete ještě odbočit ke Sluji českých bratří, což je přibližně 30 m dlouhá skalní průrva, která byla zřejmě podle vyrytého letopočtu 1627 tajným útočištěm českých bratří v pobělohorské době. Pozor! Odbočka vede strmě dolů místy po železných nebo žebříkových dřevěných schůdcích a místy po vytesaných schůdcích v pískovci.

Skalní útvar Čertovo auto

Délka: 4,5 km
Typ: pěší výlet
Náročnost: střední (prudký kopec, užší skalní průrvy)
Vhodné pro kočárky: ne
Vhodné pro rodiny s dětmi: ano